fbpx

Uncategorised

STAP-budget

Corona homepage banner 1000x290

Start je 1 september als eerstejaars deeltijdstudent (deeltijd Compact 2 jaar of deeltijd 4 jaar flexibel) aan Thomas More Hogeschool? Maak dan nu gebruik van het STAP-budget (Stimulans ArbeidsmarktPositie). Per studiejaar kun je tot €1.000,- terugkrijgen voor jouw deeltijdopleiding. 

Voorwaarden aanvragen STAP-budget

Om in aanmerking te komen voor het STAP-budget moet je voldoen aan deze voorwaarden:

  • Je bent 18 jaar of ouder en ontvangt nog geen AOW.
  • Je hebt geen recht op studiefinanciering, je ontvangt geen tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten of lerarenbeurs. Je kunt met STAP-budget wel gebruik maken van het LevenLangLerenKrediet.
  • Je hebt een EU-burgerschap of je bent partner van een EU-burger.
  • Je bent volksverzekerd (dit houdt in dat je in de periode van 27 maanden tot 3 maanden voorafgaand aan de subsidieaanvraag ten minste zes maanden in Nederland hebt gewoond, gewerkt of een uitkering hebt gehad).
  • Je hebt dit kalenderjaar nog geen aanspraak gemaakt op het STAP-budget en er is nog STAP-budget beschikbaar.
  • Je mag de opleiding nog niet gestart zijn als je het STAP-budget aanvraagt.
  • Je moet je opleiding starten binnen drie maanden na de aanvraagtermijn.
  • Je moet je aanvraag minimaal vier weken voor de start van je studie indienen.
  • Als je tussentijds stopt met de studie heb je geen recht op het STAP-budget.
Hoe vraag je STAP-budget aan?

Stap 1 - inschrijven Studielink

Schrijf je via Studielink in voor onze deeltijdtijd compact 2 jaar of deeltijd regulier 4 jaar.

Lees meer...
Stap 2 - aanmelden STAP

Meld je bij TMH als STAP-deelnemer aan via studentzaken@thomasmorehs.nl. Na aanmelding checken wij je inschrijving in Studielink en beoordelen wij of je per 1 september kunt voldoen aan de inschrijfvoorwaarden van de door jouw gekozen opleiding. Voldoe je? Dan sturen wij het STAP-aanmeldbewijs. Mocht je niet toelaatbaar zijn voor de studie, dan heb je geen recht op subsidie.

Stap 3 - aanvragen STAP

Vraag via de link hieronder het STAP-budget aan bij het UWV. Het UWV bericht jou of het STAP-budget is toegekend.

Lees meer...
Stap 4 - TMH en UWV

Thomas More Hogeschool ontvangt van het UWV het STAP-budget en verrekent dit, zodra je voldaan hebt aan de voorwaarden voor deelname aan of afronding van de opleiding, met jouw collegegeld. Meer informatie volgt.

Wees op tijd met aanvragen

Let op! Per aanvraagtermijn is maar een deel van het jaarlijkse STAP-budget beschikbaar, meld je dus tijdig (met een razendsnelle internetverbinding) aan. Want op=op!
  • Start je 1 september 2022 met onze deeltijd Compact 2 jaar of deeltijd 4 jaar flexibel? Vraag dan vanaf 1 juli 2022 10.00 uur via deze link het STAP-budget aan.
Vragen over de voorwaarden en werking van STAP?
  • Kijk voor meer informatie op deze pagina van de Rijksoverheid. Je vindt hier uitleg over het STAP-budget, de voorwaarden, hoe je STAP-budget moet aanvragen, etc.
  • Kijk voor meer informatie op deze pagina van het UWV. Je vindt hier informatievideo’s, algemene voorwaarden en nog veel meer
  • Ga hier direct naar de veelgestelde vragen aan het UWV over het STAP-budget.
Overige vragen?

Neem contact op met onze collega’s van Studentzaken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Level-up opleidingen

Nog niet toe aan een volledige bachelor? Bezoek LevelUp voor meer informatie over ons LevelUp-traject en de mogelijkheid tot het aanvragen van STAP.

Commissie Wetenschappelijke Integriteit

Met ingang van 1 oktober 2018 is de Nederlandse gedragscode wetenschappelijke integriteit in werking getreden. De gedragscode geldt voor onderzoekers en instellingen die onderzoek verrichten in Nederland. Voor het goed functioneren van wetenschap is wetenschappelijke integriteit van essentieel belang. Hiervoor geldt een aantal leidende principes zoals eerlijkheid, zorgvuldigheid, transparantie, onafhankelijkheid en verantwoordelijkheid. Deze leidende principes worden in de gedragscode geconcretiseerd in nadere normen.  

De Radianthogescholen (Thomas More Hogeschool, Driestar hogeschool, Hogeschool IPABO, Iselinge Hogeschool, Hogeschool De Kempel, Marnix Academie, Hogeschool KPZ en Hogeschool Viaa) hebben naar aanleiding van de geldende gedragscode een gezamenlijke Commissie Wetenschappelijke Integriteit opgericht. De Commissie Wetenschappelijke Integriteit onderzoekt en behandelt klachten van een (veronderstelde) schending van de wetenschappelijke integriteit en brengt advies uit aan het College van Bestuur over de gegrondheid van de melding. Klachten kunnen betrekking hebben op ernstige vormen van fabriceren (verzinnen), vervalsen en/of plagiaat. Het advies is vermeende klachten eerst te bespreken met de vertrouwenspersoon wetenschappelijke integriteit van de eigen hogeschool.

In de Gezamenlijke Regeling Meldingen Wetenschappelijke Integriteit is de procedure en de werkwijze van de commissie nader uitgewerkt.

In het ambtelijk secretariaat wordt voorzien door Mark Janssen, werkzaam voor Hogeschool de Kempel, voor de duur van vier jaar. De ambtelijk secretaris is bereikbaar via telefoonnummer 085 – 112 44 36 en mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vertrouwenspersoon Wetenschappelijke Integriteit voor de Thomas More Hogeschool is prof. dr. Lidia Arends. Ze bereikbaar voor een afspraak over een klacht of voor een advies te bereiken via (0)10-4088667 en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

In gesprek met Mohamed

Onze docent Mohamed is een echte familieman met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en een passie voor sport. Vroeger wilde hij profvoetballer worden, nu is hij ondernemer én staat hij voor de klas. Mohamed is meer dan een leerkracht.

More than a teacher

More than a teacher is op Mohamed echt van toepassing. Naast dat hij docent bewegingsonderwijs bij Thomas More Hogeschool is, is hij gymdocent, mede-eigenaar van zijn eigen stichting Playfit én opleider voor de Taekwondo bond. Ik heb veel passie voor sport. Als ik aan het sporten ben, dan vergeet ik de tijd en denk ik nergens anders meer aan. Dit was vroeger al zo. Ik was goed in sport en had er succesbeleving in. Urenlang was ik te vinden op pleintjes en sportverenigingen. Met de tijd heeft het sportgevoel zich wel ontwikkeld, maar sporten is nog steeds mijn passie. Achteraf geeft het ook een voldaan gevoel.”

Quote Mohamed interview more than a teacher

it's all about: groeien en geven

Ik probeer mij altijd te focussen op twee begrippen, namelijk groeien en geven. Als ik hier goed mee bezig ben dan voel ik mij het gelukkigst en dan hebben de mensen om mij heen het meest aan mij. Eerst was ik gefocust op taekwondo en nu meer op crossfit. Wat beide sporten gemeen hebben met elkaar is het feit dat je duidelijke groei kunt zien bij jezelf.Mohamed daagt zichzelf continu uit om te ontwikkelen. “Momenteel ben ik heel tevreden met wat ik doe en heb ik een mooie balans gevonden, maar ik probeer wel constant te kijken waar ik mij in kan verbeteren. Zodat ook ik blijf groeien”.

Kinderen helpen groeien

Naast zelf groeien en ontwikkelen, kiest Mohamed er bewust voor om anderen te helpen zich te ontwikkelen via sport. “Ik vind het erg leuk om kinderen te helpen om groei zichtbaar te maken met sport als middel. En die groei halen ze ook uit hem als leerkracht. Compassie en empathie is iets wat elke leerkracht moet hebben om ongeacht het niveau of karakter van de leerling het beste uit hem/haar te halen.

Met de juiste motivatie kunnen ze zoveel bereiken. Daarnaast zijn kinderen ontzettend leuk om mee te werken. Zo puur en onbevangen. Kinderen helpen te ontwikkelen door middel van sport is een droombaan voor mij.” 

Nieuwsgierig geworden?

Wil jij na het verhaal van Mohamed zelf ontdekken of het leerkrachtvlammetje in jou zit en weten hoe jouw ontdekkingsreis er op onze hogeschool uit ziet? Schrijf je hieronder in voor één onze open dagen, kom rondkijken, kletsen met studenten en docenten en proef de sfeer.

200603 MTATPlatte inschrijfknop

In gesprek met Lisa

Doelgericht. Zo kun je Lisa (20) wel omschrijven. Iets wat ze van huis uit heeft meegekregen: “Mijn ouders hebben mij geleerd dat als je iets wilt, je het altijd kunt bereiken als je er maar voor werkt”. En dat werken deed ze. Als klein meisje stond ze al op het volleybalveld. Een leuke sport die al snel serieuze vormen aan nam tot het Regionaal Talentencentrum aan toe. Al zo’n tien jaar zet Lisa zich in voor de sport en nu met de missie om ieder kind in regio Rotterdam te laten sporten. Lisa is meer dan een leerkracht.

Trots

Iedere zaterdag spelen, iedere maandag, woensdag en donderdag trainen. Kapotte vingers en blauwe plekken op haar armen. Dat had Lisa allemaal over om te komen waar ze nu is. Op haar elfde kreeg ze door haar harde werk de kans om te gaan trainen bij het Regionaal Talentencentrum. Dat is een jeugdvolleybalopleiding. Doordat ze hier aan mee mocht doen én door haar wilskracht en doorzettingsvermogen, speelt Lisa nu in de 2e divisie. “Daar ben ik heel trots op”. 

Quote Lisa omgekeerd

Gezond en sportief leven is de basis

Ook al geniet ze van het volleyballen in de 2e divisie, de meeste voldoening haalt ze uit het les en training geven aan kinderen. “Ik vind het zo mooi om kinderen te laten groeien en ze mijn visie over gezond en sportief leven mee te geven. Daarnaast vind ik het belangrijk dat elk kind in regio Rotterdam de kans krijgt om te sporten.”

Dat ze het meent, blijkt uit haar acties. Zo werkt Lisa nu aan een jeugdbeleid voor haar vereniging en verdiept ze zich in gezondheid en sportiviteit op basisscholen. “Ik doe de vakverdieping SSGS, wat staat voor specialist sportieve en gezonde school op Thomas More Hogeschool. Hier leer ik veel over hoe je bijvoorbeeld schoolpleinactiviteiten ontwikkeld maar ook hoe je een plan maakt om kinderen meer te laten bewegen of gezonder te laten leven.”

Toen ze een opleiding ging kiezen, twijfelde ze tussen de lerarenopleiding of ergotherapie. “Ik vind bewegen heel belangrijk en wat mij ook interesseert is hoe je beweegt, vooral bij kinderen.” Toch koos Lisa voor de pabo. “Ik merkte dat ik dat “beweegaspect” wel interessant vond maar sinds ik training geef vind ik het heel mooi hoe de kinderen in een korte periode veel stappen kunnen maken en écht groeien. Daarom vond ik de pabo meer bij mij passen. Ik koos voor Thomas More Hogeschool omdat dit 100% pabo is. Je vindt er geen andere opleidingen. Het is een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent. Daardoor ben je geen nummertje maar je wordt echt gezien door de docenten en andere medewerkers. Dat maakt de school zo leuk.”

Iedere leerkracht moet elk kind zien

Haar sportieve en gezonde visie neemt Lisa mee in de leerkracht die ze wilt zijn. Één die alles van de positieve kant probeert te zien, de altijd energieke, lachende leerkracht die de kinderen uitdaagt tot leren en waarbij niks te gek is. “Ik vind het belangrijk dat je interesse toont in alle kinderen, dat je ze echt ziet en ze goed kunt begeleiden in hun ontwikkeling. Dat het niet alleen gaat over hun schoolprestaties maar ook over andere dingen waar kinderen gelukkig van worden.”

Nieuwsgierig geworden?

Wil jij na het verhaal van Lisa zelf ontdekken of het leerkrachtvlammetje in jou zit en weten hoe jouw ontdekkingsreis er op onze hogeschool uit ziet? Schrijf je hieronder in voor één onze open dagen, kom rondkijken, kletsen met studenten en docenten en proef de sfeer.

200603 MTATPlatte inschrijfknop

In gesprek met Estelle

Trots op het werk dat ze doet! Estelle (31) werkt sinds september 2021 bij ons op de Thomas More Hogeschool, maar heeft hiervoor 10 jaar op een basisschool gewerkt als leerkracht. Haar twee kinderen, familie en vrienden zijn belangrijk in haar leven. Haar steun en toeverlaat. En steun is iets waar ze zich dagelijks mee bezighoudt. Estelle is more than a teacher.

Iedereen een eerlijke kans

Estelle werkt achter de receptie, begeleidt studenten in het mentorproject ‘Mentoren op Zuid’ en is actief in de werving. Voordat ze bij ons binnenstapte heeft ze 10 jaar vol passie op basisschool de Valentijnschool in Delfshaven gewerkt. Ze keek altijd om zich heen op school en in de buurt en kwam er zo achter dat er nog onwijs veel armoede is in Rotterdam. Ze denkt zelfs in heel Nederland en is bij haar leerlingen hierop gaan letten. Iedereen verdient een eerlijke kans op een goede basis in het leven en daarom ondernam ze actie!

Quote Estelle interview more than a teacher

Naast lesgeven kwam ze samen met haar partner Sahila el Barkany en startte de Stichting EsSaJo tegen armoede. Het begon met spullen inzamelen voor 15 gezinnen, maar na 6 maanden was dit al voor 150 gezinnen. Dit was 4 jaar geleden en ondertussen hebben ze een eigen pand in Rotterdam en helpen honderden gezinnen. Op deze manier wil ze blijven bijdragen aan een verschil in het leven van kinderen en van hun ouders/verzorgers. “En daar ben ik naast mijn moederschap enorm trots op.”

“Iedereen kan een verschil maken, dus begin klein. Het groeit vanzelf naar het helpen van zoveel mogelijk mensen, zodat ze een goede basis krijgen in het dagelijkse leven. Zo winnen ze het vertrouwen terug en voelen zich geliefd en welkom. Ik hoop dat mensen op deze manier ook geïnspireerd worden van iedereen om zich heen. Daarnaast hoopt ze op de Thomas More Hogeschool de huidige studenten het inzicht te geven om het een-op-een moment met kinderen weer terug te laten keren. Dan herken en ontdek je sneller signalen van dergelijke situaties.”

Leraarschap

Welke opleiding ze toentertijd wilde doen, wist ze niet omdat ze al op haar 14de een richting moest kiezen. Ze koos na de middelbare school voor de sportopleiding, omdat ze sporten leuk vond. Maar na een tijdje kwam ze erachter dat ze met kinderen wilde werken, is in het basisonderwijs terecht gekomen en dit was een schot in de roos!

“Het is zoveel meer dan alleen leerkracht zijn. Je bent een voorbeeld, een steun, een vriend, een ouder, een broer/zus.” Openstaan voor iedereen zijn mening en verhaal is volgens Estelle een eigenschap die iedere leerkracht zou moeten hebben. “De kracht zit in het geven van individuele aandacht aan ieder kind.”

Daarnaast vindt ze dat iedereen dezelfde kansen verdient in het leven. Daarom koos Estelle om te werken op onze hogeschool zodat ze dat bij kan brengen aan de docenten van de toekomst. “Ik hoop dat ik op Thomas More Hogeschool de huidige studenten het een-op-een moment met kinderen weer terug kan laten keren. Zodat in de toekomst onderwijs meer kijkt naar de kinderen in plaats van hoe het ‘moet’ en ‘hoort’. Dan worden situaties sneller gesignaleerd.

Nieuwsgierig geworden?

Wil jij na het verhaal van Estelle zelf ontdekken of het leerkrachtvlammetje in jou zit en weten hoe jouw ontdekkingsreis er op onze hogeschool uit ziet? Schrijf je hieronder in voor onze proefstudeerdag, kom rondkijken, kletsen met studenten en docenten en proef de sfeer. Of schrijf je gelijk in om september bij ons te starten!

Start in september met de opleiding 

200603 inschrijfknop oranje MTAT Platte inschrijfknop

PROEFSTUDEREN VOLTIJD 

200603 MTATPlatte inschrijfknop

PROEFSTUDEREN DEELTIJD 

200603 MTATPlatte inschrijfknop 

Contact

  • Bezoekadres
     
    Thomas More Hogeschool
    Stationssingel 80
    3033 HJ Rotterdam
  • Telefoon
     
    +31 (0)10 – 4657066

  • Mail
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.