Leren zichtbaar maken voor teams. "De Grondslag"

Transfer van de research van John Hattie naar de onderwijspraktijk.

De Grondslag is een startdag LZM bedoeld als basis voor een verdere implementatie of als verkenning. De dag bestaat uit 5 sessies waarin theorie en praktijkvoorbeelden worden afgewisseld, evenals informatieoverdracht en interactieve werkvormen.

DOEL
Na deze dag:
• Ken je de belangrijkste resultaten van het ‘Visible Learning’ onderzoek
• Heb je kennis gemaakt met de kenmerken van zichtbaar lerende leerlingen; het berekenen van effectgroottes om groei te meten, effectieve feedback en de 10 denkkaders
• Heb je voldoende informatie om de brug te slaan naar de ontwikkelingen en leerbehoeftes op jullie school

DOELGROEP
Schoolteams

INHOUD
Deze dag bestaat uit 5 sessies:
Sessie 1: Het Visible Learning Onderzoek: Wat zegt het onderzoek van prof. Hattie ons, hoe moeten we het lezen?
Sessie 2: Zichtbaar lerende leerlingen: Hoe ziet dit eruit en wat zijn beoordelingsbekwame leerlingen?
Sessie 3: Ken je impact: Hoe kun je effectgroottes gebruiken om op een praktische manier vooruitgang te meten?
Sessie 4: Effectieve feedback: Op welke manier functioneert feedback en wanneer is het effectief?
Sessie 5: Denkkaders: Welke denkkaders hebben grote invloed op de prestaties van leerlingen?

ORGANISATIE
Bazalt, LZM trainer(s) ‘Leren zichtbaar maken’ expert

STUDIEBELASTING
SBU 12, inclusief opdracht na de studiedag
Je ontvangt een certificaat voor deze training die gevalideerd is door registerleraar.

KOSTEN
Op basis van offerte

LOCATIE
Thomas More Hogeschool of één van de deelnemende scholen

CURSUSDATUM
In overleg. 1 dag van 09:00-16:30 uur, exclusief lunch

Share this product

Contact

  • Bezoekadres
     
    Thomas More Hogeschool
    Stationssingel 80
    3033 HJ Rotterdam
  • Telefoon
     
    +31 (0)10 – 4657066

  • Mail
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda

Twitter