Leren zichtbaar maken: eigenaarschap van leerlingen volgens John Hattie

Weten jouw leerlingen wat ze gaan leren? En wat doen succesvolle leerlingen eigenlijk?
In het onderzoek van John Hattie scoort hoog in de lijst met 150 invloeden op leerprestaties:
‘jezelf op voorhand een cijfer geven/verwachtingen van leerlingen’ (effectgrootte van 1.44). John Hattie onderstreept het belang van ‘de zichtbaar lerende leerling”. Hoe word ik eigenaar van mijn leerproces?

DOEL
Na deze 3 bijeenkomsten kun je in de eigen praktijk aan de slag om samen met de leerlingen ‘bewijs’ te verzamelen van het leren van de leerlingen in je groep. Ook kun je je leerlingen in de groep begeleiden en stimuleren in het beantwoorden van 3 vragen:
Waar ga ik heen? Hoe sta ik ervoor? Wat is de volgende stap?

DOELGROEP
leraren , intern begeleiders en directeuren die kennis willen maken met Leren Zichtbaar Maken, en een eerste aanzet willen maken in meer eigenaarschap voor leren bij de leerling te creëren

INHOUD
• Onderzoeksresultaten; wat zeggen ze ons?
• Kenmerken van de zichtbaar lerende leerling
• Leerkrachtrol/houding van een leraar die zichtbaar leren stimuleert
• Samen een vertaalslag maken van de onderzoeksresultaten van John Hattie naar ieders eigen praktijk
• De leerling als eigenaar van het eigen leren

ORGANISATIE
Bazalt, Eveline Busch (‘Leren zichtbaar maken’ expert)

STUDIEBELASTING
SBU 20, inclusief studieopdrachten
Tussen de bijeenkomsten door

KOSTEN
€325,– per deelnemer.

LOCATIE
Thomas More Hogeschool

CURSUSDATA
31-10-2018 14:00-17:00
28-11-2018 14:00-17:00
16-01-2019 14:00-17:00

Share this product

Contact

  • Bezoekadres
     
    Thomas More Hogeschool
    Stationssingel 80
    3033 HJ Rotterdam
  • Telefoon
     
    +31 (0)10 – 4657066

  • Mail
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda

Twitter