Verwondering als onderdeel van het onderzoeks- en ontwerpproces

Verwondering is een belangrijk onderdeel om kinderen onderzoekend en ontwerpen te kunnen laten werken. Vanuit verwondering ontstaat nieuwsgierigheid waaruit vragen of problemen kunnen ontstaan die vragen om een antwoord of een oplossing. Verwondering is een belangrijk onderdeel van het onderzoeks- en ontwerpproces.

DOEL
Je leert waarover jij je kunt verwonden en hoe je verwondering bij je leerlingen moet prikkelen en ontwikkelen.

DOELGROEP
Leerkrachten groep 3-6.

INHOUD
Kinderen zijn van nature nieuwsgierig, maar gedurende hun schoolloopbaan leren wij ze af om zich te verwonderen en vragen te stellen. Maar verwondering is belangrijk voor de motivatie van kinderen. Wanneer kinderen een oplossing mogen en kunnen verzinnen op hun eigen vraag raken ze intrinsiek gemotiveerd en werken ze harder en effectiever dan leerlingen die dat niet kunnen en/of mogen. Verwonderen is een voorwaarde om kinderen te leren denken en zelfstandig te laten werken.

ORGANISATIE
Thomas More Hogeschool.

STUDIEBELASTING
1 bijeenkomst van 2 uur.

KOSTEN
€ 175,– per deelnemer.

LOCATIE
Thomas More Hogeschool.

CURSUSDATA
Maart 2018.

BIJZONDERHEDEN
Minimaal 10 deelnemers, maximaal 20 deelnemers.
Meer informatie krijgt u bij Erwin Groenenberg: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Share this product

Contact

  • Bezoekadres
     
    Thomas More Hogeschool
    Stationssingel 80
    3033 HJ Rotterdam
  • Telefoon
     
    +31 (0)10 – 4657066

  • Mail
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda

Twitter