Project Startende leerkracht

Samenvatting van het onderzoek dat Thomas More Hogeschool heeft uitgevoerd in het kader van het project ‘Begeleiden van startende leerkrachten’. Binnen dit onderzoek hebben we een aantal vragen geformuleerd die de huidige situatie van de starter ...

ONDERZOEK “Begeleiding van startende leerkrachten”

Onderstaand treft u een samenvatting aan van het onderzoek dat Thomas More Hogeschool heeft uitgevoerd in het kader van het project ‘Begeleiden van startende leerkrachten’. Binnen dit onderzoek hebben we een aantal vragen geformuleerd die de huidige situatie van de starter in beeld brengen. De onderzoeksgegevens van het volledige onderzoek worden op dit moment verwerkt en zullen resulteren in concrete aanbevelingen met als doel de starter te behouden voor het onderwijs.

Doelstelling
Binnen het onderzoek hebben wij getracht antwoord te krijgen op de vraag:
“In hoeverre wordt de startende leerkracht door de scholen ondersteund in navolging van de laatste cao-richtlijnen die geformuleerd zijn voor de startende leerkracht”.
Op basis van de uitkomsten van dit onderzoeken kan er bepaald worden waar de behoefte van de starter ligt en hoe Thomas More Hogeschool en de convenant besturen hierop in kunnen spelen. Een startende leerkracht kunnen we hierdoor beter begeleiden en mentaal en emotioneel ondersteunen. We vergroten hiermee de professionaliteit en zetten in op het behouden van de starter voor het onderwijs.

Doelgroep
Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder de startende leerkrachten van de convenant besturen van de Thomas More Hogeschool.

> Download hier de samenvatting van het onderzoek

Contact

  • Bezoekadres
     
    Thomas More Hogeschool
    Stationssingel 80
    3033 HJ Rotterdam
  • Telefoon
     
    +31 (0)10 – 4657066

  • Mail
     
    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda

Twitter

Wij onderschrijven de doelen van #POinactie Daarom morgen 8:30-9:30 uur bijeenkomst voor onze studenten en docenten. Aanmelden via portal.

by Thomas More HS